Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Vals contract
Geachte mevrouw/heer, Op 06/10/2025 ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van 698.00 euro referenteinummer 65250213 Deze vordering betwist ik in zijn geheel. In de week van 20/7/2025 schreef ik adresssenzoeker.net hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat we nooit een contract hebben getekend. We hebben ook hun diensten nooit aangevraagd. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,
leveringsprobleem
Beste Ik bemerk sinds enige tijd dat de leveringen van post nl de wensen overlaat. Telkens ik online aankoop doe en het moet geleverd worden door post nl krijg ik steeds de melding dat het pakje retour werdt gestuurd. Telkens heeft post nl het zelfde weer dat het adres onjuist is. Bij adres controle zie ik geen fouten staan .
Terugbetaling na annulering bestelling
Ik deed op 20.08.2025 een bestelling bij TV outlet. (Bestellingsnummer 397307) Na 10 dagen kregen we de melding dat het TV toestel LG Oled niet voorradig was. Er werd een ander toestel voorgesteld of de bestelling kon geannuleerd worden. We kozen voor de annulatie en we zouden binnen de 10 werkdagen het geld terug gestort krijgen. Ondertussen zijn we bijna 3 maanden verder en hebben we nog steeds geen geld terug gekregen. We krijgen telkens een melding dat ze binnen de 5 dagen gaan storten of dat er een foutje was bij de boekhouding…telkens een andere smoes.
inlogissues
beste, sinds kort moet ik om de haverklap opnieuw inloggen op testaankoop, omdat ik door de één of andere reden uitgelogd ben, buiten mijn wil om. waarschijnlijk heeft het iets te maken met coockies. dat valt mij heel hard tegen. hopelijk doet u er iets aan, want dit is zeer vervelend. mvg
Slechte producten
Beste, Dit bedrijf heeft bij mijn ouders in 2022 zonnepanelen met omvormer en thuisbatterij geplaatst. Eerst waren onze panelen niet goed geplaatst en na lang aandringen zijn ze komen verleggen. Echter hebben we sindsdien problemen met deze batterijen. De thuisbatterij stond op de grond in de garage en ze zagen het probleem niet met water/vocht door natte auto’s. De thuisbatterij valt uit ofwel laad ze niet op. We hebben continu mails gestuurd met meestal na weken en antwoord of geen antwoord. Opnieuw hebben we de laatste maanden last van de thuisbatterij en hebben we hier meerdere mails voor gestuurd maar geen antwoord. Via opzoekwerk vernemen we dat het bedrijf failliet is. Doorheen heel het proces van start tot na plaatsing slechte tot geen communicatie. Dit is geen service! Ze hebben hun klanten niets laten weten.
OPGELICHT GEWEEST
Dag, ik kwam in die winkel binnen met mijn laptop. Ik zeg het probleem met mijn laptop namelijk dat die vaak crashte en ook op mijn internetbrowser. IK moest eerst keiveel informatie geven aan hun alvorens ik uberhaubt iets kon doen. Daarna gaven ze me een hele hoop papieren alsof ik een huis ga kopen. Dan zeggen ze ja we gaan een analyze uitvoeren. ze namen me mee naar ergens en ik moest daar wachten en ze gingen met mijn laptop aan het werk. Nou werken, eerder gewoon even wachten voor 30 minuten niks doen. Ik ging zelf is kijken wat ze precies deden met mijn laptop maar toen zeiden ze dat ik terug moest naar mijn plek. uiteindelijk gaven ze mij een uitleg dat het moederbord niet oke is via een rare spreadsheet. terwijl je dat helemaal niet kan zien na een halfuur! Vervolgens zeiden ze mij dat het 1400 euro ging kosten voor te reparen. WABLIEFT!. ook als er een probleem is met het moederbord kan je pc niet eens opstarten en bij mij was het wel zo. Ik had dus 129 euro betaald voor niks. Toen ik zei dat ik het niet ging doen probeerden ze me een beetje te treiteren en te overtuigen. Maar ik zei gewoon dat ik het niet ging doen. Kortom: 130 euro betaald voor niets!!!
Claims
Beste, Mijn geduld is bij op ! Mijn huurder D. had een ongeluk met mijn wagen en slaagde er ook nog in gat te maken in mijn dak. Hieronder vind je beide claims. Geen van beide is al volledig opgelost, en we zijn ondertussen bijna 2 maand verder. CLAIM 1 : 57284 € 4.913,21 ongeluk, alle documenten toegevoegd, offerte van de garage… GEEN nieuws, nog niks gehoord tot op vandaag ! CLAIM 2 : Nr. 57285 € 1.648,21 Hier herstelling laten uitvoeren, kon van jullie gezien het onder de 2000 euro komt. Factuur van de garage toegevoegd aan dossier, betalingbewijs doorgestuurd. Enkel 550 euro ontvangen van jullie. Wanneer volgt de rest ? Ik wacht nog steeds op de resterende 1098,21 euro. Wanneer wordt dit terugbetaald? Vandaag kan ik alleen maar een negatieve feedback geven op jullie opvolging. Echt schandelig ! Telefonisch niet bereikbaar. Nietzeggende of zelfs geen reacties op mijn mail ? Wat is hier aan de hand? Grt Nathalie
Facturatieproblemen
Beste, wij krijgen al 2 maanden geen afrekening van de elektriciteit. Dit gebeurt via domiciliëring. Toen ik daarnet belde naar TotalEnergies werd mij verteld dat zij de meterstanden moeten krijgen van Fluvius en nog niet hadden ontvangen. Op de vraag als zij iets konden doen, eventueel bellen naar Fluvius om te weten als er een probleem was, was het antwoord NEE. Op de vraag als wij iets konden doen was de antwoord ook NEE. Toen ik vroeg dat als wij moeten blijven wachten de gevolg is dat wij gewoon alles in een keer moeten betalen krijg ik de antwoord dat een afbetalingsplan kan worden opgesteld. Wat nogal onrespectvol is want ik wou een punt maken dat 1x kan wel gebeuren dat iets misloopt, maar is nu ondertussen de 2de keer en bij de energieleverancier communiceren alsof niks aan de hand is. Ik heb dan zelf gebeld naar Fluvius en werd zeer vriendelijk geholpen en geïnformeerd dat alle meters op tijd werden doorgegeven. Indien problemen zijn met de meterstanden dan MOET de energieleverancier contact opnemen met Fluvius en niet de klant. Zij gingen intern verder onderzoeken en contact opnemen met TotalEnergie. Kunnen wij nog iets doen? Blijven wachten zoals TotalEnergies zegt lijkt mij niet de correct houding los van de feit dat wij altijd op tijd onze rekening hebben betaald en ook een factuur van meerdere maanden kunnen betalen zonder probleem.. het gaat om de principe. Met vriendelijke groeten, S.C
bestelling
Geachte mevrouw/heer, Op 30/03/2025 kocht ik Binnendeuren VAN HET PRODUCT in uw D'Hondt Interieur winkel in Genkersteenweg 201a 3500 Hasselt betaalde ik 980,70€ en 1583,77€ plus [€] Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen 8 weken zou plaatsvinden. De goederen werden werden nog niet geplaats [30/05/2025], een volle [150] dagen later dan overeengekomen nog niet geplaats. Deze vertraging heeft mij als [BESCHRIJVING] ernstige schade berokkend. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van 2564,47€ wordt geraamd. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Annulering terugvlucht
Beste, ik vraag terugbetaling van mijn terugvlucht van Napels naar Brussel op 14/07/2025. Op 07/10/2025 hebben we door omstandigheden, buiten onze wil om, onze heenvlucht gemist van Zaventem naar Napels. Aan de balie van SN Brussels Airlines hebben ze ons gezegd dat we een nieuwe heenvlucht moesten boeken en dat we Tui moesten verwittigen om onze terugvlucht te verzekeren, dat we deze wensten te behouden. Enkele uren later, terwijl wij aan het wachten waren om te vertrekken, krijgen wij een mail van Tui dat de terugvlucht geanulleerd werd door SN Brussels Airlines, dat zij dit niet konden tegenhouden. Wij hebben dus ook een nieuwe terugvlucht moeten boeken. De nieuwe terugvlucht was identiek dezelfde vlucht als eerst voorzien.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten