Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 76
- Aantal klachten *
- 9
- Afgesloten klachten*
- 77%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Prijzen beleid vidaxl
Het is niet echt een klacht maar eerder een vaststelling. Vidaxl heeft in veel Europese landen een website en je kan alleen maar kopen op de site van het land waar je woont . Raar maar het is zo en ik heb het ook maar ontdekt nadat ik een veiling had gewonnen op vidaxl.nl . Het ging over kerstverlichting in de vorm van een kerstboom. https://nl.vidaxl.be/e/vidaxl-led-kerstboom-met-spikes-1534-leds-warm-wit-500-cm/8721158394088.html Ik had die op veiling gewonnen voor 60€ maar omdat ik in België woon kon ik mijn adres niet invoeren. Dan maar kopen dacht ik , op Vidal.nl kostte die 112€ , maar op de belgische site kost die zelfde 229 € . Op de Duitse ook rond de 100€ en op de franse 98€ , allemaal voor hetzelfde model van 5m hoog . Ik vind dit frappant en wou dit even melden mvg Christophe jonckers
Beschadigd product
Ik heb op 29 mei 2025 een tuinset aangekocht via de site van Vida xl. Deze werd na een week kapot geleverd. Hierbij heb ik direct een mail gestuurd met foto's. Pas na 2 weken werd de kapotte tafel opgehaald en werd er het verkeerde onderdeel opnieuw opgestuurd. Hierna heb ik terug weken moeten wachten om wederom het foute toe te krijgen. Alles samen heeft het 3 maand geduurd en tientallen mails om uiteindelijk het juiste toe gestuurd te krijgen (met schade aan). Er werd een vergoeding beloofd maar dit is er nooit gekomen. De feedback die ik kreeg leek incompetent, en uiteindelijk kreeg ik geen antwoord meer op mail. Dus ik heb 3 maand moeten wachten, wekelijks meerdere mails sturen, verschillende keren het verkeerde gekregen, een beschadigde tafel gekregen, geen reactie meer van het bedrijf en geen vergoeding. Hierbij hoop ik dus om via testaankoop toch een gepaste schadevergoeding te krijgen. Mvg Dimi
Levering defecte stukken
Geachte, Op 20 mei 2025 kocht ik bij u: "vidaXL Luifel automatisch met LED en windsensor 4x3 m crèmekleurig" twv € 735, 99. Bij installatie bleken de motor en windsensor defect te zijn. Dit meldde ik u op 27 mei 2025. Ondanks herhaald contact, toezeggingen en lange wachttijden hebt u tot op heden geen werkende onderdelen geleverd. Chronologisch overzicht: 27/05/2025 – melding defect via e-mail 02/06/2025 – toezegging verzending binnen 2–4 werkdagen 07/06/2025 – navraag door mij, geen levering 13/06/2025 – voorstel gedeeltelijke terugbetaling (€73), geweigerd 12/07/2025 – onderdelen zogenaamd beschikbaar rond 20 juli 31/07/2025 – opnieuw navraag, u wist niet meer om welke onderdelen het ging 05/08/2025 – onderdelen opnieuw doorgegeven, toezegging verzending binnen 2 werkdagen 09/08/2025 – melding dat onderdelen toch niet voorradig zijn, voorstel gedeeltelijke terugbetaling (€160), geweigerd Het product wordt nog steeds aangeboden op uw website, waardoor het duidelijk is dat u vervanging of omruiling mogelijk kunt maken. Toch weigert u dit, ondanks mijn voorstel om de defecte onderdelen kosteloos retour te zenden. Ik eis: Volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, aangezien het product niet conform is aan de overeenkomst. Mvg
Terugbetaling na herroeping
Beste, ik vraag terugbetaling van een deel van bovenstaande bestelling, waarbij ik me heb gebaseerd op mijn herroepingsrecht. In bijlage vindt u alle communicatie per mail, welke reeds vanaf 20 juni bezig is. Ik vermoed dat het probleem bij de vervoersfirma zit, maar dat is iets wat VidaXL heeft georganiseerd, wat hun verantwoordelijk maakt. Zij moeten zich daar niet achter verbergen om mij niet terug te betalen. Kan u deze zaak eens voor mij bekijken en eventueel optreden? Alvast bedankt, vriendelijke groeten, Linda
Kapot paviljoen
Geachte mevrouw/heer, Ik heb op 22 juli een paviljoen aangekocht bij vida xl. Het eerste probleem was dat ik al 4 onderdelen mistte in mijn bestelling. Na bijna 2 weken kreeg ik ze dan toch nog opgestuurd na veel mails en telefoons. Nu kom ik 2 september terug van op vakantie en zie ik dat die tent helemaal stuk is. De baren van de tent zijn gewoon afgebroken, gebogen en het zeil is stuk. Nu geef ik alles aan bij vida xl en zeggen ze dat het niet onder garantie valt want ik heb mijn tent buiten laten staan. Ze zeggen dat die tent niet tegen wind en regen kan. Een tent van 400 euro zou je dus elke keer moeten afbreken als het regent of als er wind is. Ik ben er al in mee gesprek gegaan maar ze wijzen me altijd door naar mijn verzekering. Ik vind dit totaal niet kunnen. Het was de eerste dat ik hier iets kocht maar nooit meer. Ik wil zoveel mogelijk mensen waarschuwen. Inbijlage kan je al de foto's bekijken. Mvg, veerle de greef
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
