Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 126
- Aantal klachten *
- 29
- Afgesloten klachten*
- 96%
- Antwoordratio*
- 9 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Oneerlijke weigering van FullFlex-dekking door lastminute.com na gedeeltelijke vluchtannulering
Betreft: Weigering van toepassing FullFlex-service op retourvlucht ondanks geldige dekking Boekingsgegevens: Booking ID: 2966765350 - vlucht Brussel - Amman, met vertrek op 13 november 2025 - vlucht Amman - Brussel, met vertrek op 16 november 2025 Geachte, Op 25/07/2025 heb ik via de Nederlandse website van lastminute.com een retourvlucht Brussel–Amman–Brussel geboekt voor november 2025, inclusief de optionele FullFlex-service. Volgens de algemene voorwaarden van FullFlex (versie zoals meegedeeld op het moment van aankoop) heb ik het recht om vrijwillig te annuleren vóór vertrek en in ruil een voucher ter waarde van 90% van de ticketprijs te ontvangen. Op 09 september 2025 werd mijn heenvlucht (Brussel–Amman) geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij. Deze werd rechtstreeks terugbetaald, wat volledig buiten mijn wil om gebeurde. Mijn terugvlucht (Amman–Brussel op 11/11/2025) bleef bevestigd en niet geannuleerd. Toen ik vervolgens de terugvlucht wilde annuleren onder de FullFlex-voorwaarden, werd mij door de klantendienst (medewerker “Elvina”) meegedeeld dat dit niet meer mogelijk was, omdat de heenvlucht reeds was geannuleerd. Volgens hun interpretatie zou de FullFlex-optie “alleen geldig zijn vóór het vertrek van de heenvlucht” en niet van toepassing op afzonderlijke segmenten. Deze redenering is echter niet in overeenstemming met de officiële FullFlex-voorwaarden: • In artikel 4 staat enkel dat FullFlex niet van toepassing is als de luchtvaartmaatschappij de vlucht zelf annuleert – wat hier enkel het heensegment betreft, niet de terugvlucht. • In artikel 2 wordt expliciet vermeld dat gedeeltelijke annulering per passagier mogelijk is. Dit toont aan dat een gedeeltelijke toepassing binnen een boeking niet is uitgesloten. • Nergens in de voorwaarden wordt vermeld dat de FullFlex-dekking volledig vervalt zodra één segment door de luchtvaartmaatschappij wordt geannuleerd. Bovendien had ik geen mogelijkheid om mijn volledige boeking vrijwillig te annuleren vóór de luchtvaartmaatschappij de heenvlucht schrapte. Daardoor kan het argument “had vóór vertrek moeten annuleren” niet redelijk worden ingeroepen. De klantendienst bleef vasthouden aan hun interne interpretatie en weigerde het dossier te escaleren, ondanks mijn verzoek om een herziening. Ik acht dit een onrechtmatige beperking van een betaalde contractuele dienst (FullFlex) en een gebrek aan transparantie bij lastminute.com. De interpretatie die zij hanteren is niet terug te vinden in de gepubliceerde voorwaarden en vormt een misleidende beperking van consumentenrechten. Ik vraag via Testaankoop om: 1. Herziening van mijn dossier en toepassing van de FullFlex-dekking op de terugvlucht (Amman–Brussel, 16/11/2025); 2. Indien dit niet mogelijk blijkt: terugbetaling van de kost van de FullFlex-service, aangezien de beloofde dienst niet werd geleverd; 3. Een officiële uitleg van lastminute.com waarom hun interne interpretatie afwijkt van de gepubliceerde voorwaarden. Met dank voor jullie tussenkomst
Schimmel en beesten in kamer, vragen voor deel terugbetaling
Onderwerp: Klacht en verzoek tot bemiddeling – Lastminute.com Beste, Wij wenden ons tot u met een klacht over ons recente verblijf dat wij via Lastminute.com hebben geboekt. Het gaat om de volgende reservering: • Datum verblijf: [13/9/2025-18/9/2025] • Betaald bedrag: [928,52] euro Tijdens ons verblijf bleek de accommodatie in een ernstige staat van gebreken, waaronder: • Schimmel op muren en plafond, direct naast het bed en in de badkamer. • Onhygiënische badkamer: vuil en beestjes op de vloer, haren in de douche, mieren bij de wasbak. • Stoffige en vuile ruimte onder het bed, ondanks de belofte van dagelijkse schoonmaak. • Kapotte schuifdeur naar buiten, waardoor onze spullen niet veilig waren. • Airco werkte niet correct en kon niet aangepast worden. Wij hebben deze problemen tijdens ons verblijf meerdere keren bij de receptie gemeld, maar enkel de optie gekregen om tegen een forse meerprijs van kamer te wisselen. Uit angst om tijd en geld te verliezen, hebben wij dit niet gedaan en hebben geprobeerd ons verblijf zo goed mogelijk door te brengen. Na thuiskomst hebben wij Lastminute.com onmiddellijk gecontacteerd om compensatie te vragen. Ondanks herhaalde mails en uitleg over de gebreken, kregen wij steeds te horen dat het onze eigen schuld zou zijn dat wij dit tijdens het verblijf niet hadden gemeld. Uiteindelijk boden zij slechts de terugbetaling van 40 euro per persoon aan, wat wij als onvoldoende beschouwen gezien de ernstige gebreken en gezondheidsrisico’s. Wij vinden dit volstrekt onaanvaardbaar, zeker omdat het een zogenaamd 4-sterrenhotel betreft. Wij verzoeken daarom om uw bemiddeling en advies om een redelijke terugbetaling te verkrijgen die in verhouding staat tot de gebreken van het verblijf. Bijlagen: • Kopie van de oorspronkelijke klacht aan Lastminute.com • Foto’s van de gebreken • Kopie van het betalingsbewijs Wij verzoeken u dringend ons te ondersteunen bij het tot een rechtvaardige oplossing brengen van deze zaak. Inmiddels zijn wij er bijna een maand mee bezig, maar helaas hebben wij nog steeds geen correcte en rechtmatige oplossing ontvangen. Uw spoedige tussenkomst wordt dan ook zeer op prijs gesteld. Voor meer informatie of een nadere toelichting kunt u altijd contact met ons opnemen. (Niet alle foto's kan ik uploaden, dus voor meer bewijs mag u ook altijd iets laten weten) Met vriendelijke groet, M.J.
Weigering tot terugbetaling volledig bedrag na vluchtwijziging
Originele boeking was 1375,94 euro (vlucht + hotel naar Ibiza in mei 2026) Op 30/9 mail gehad dat de vlucht (Ryanair) van tijdstip gewijzigd is. Nieuw tijdstip was ‘s avonds ipv ‘s ochtends waardoor we een volledige dag verliezen. Hiermee waren we niet akkoord. De opties die we kregen was ofwel 1. aanvaarden van de wijziging 2. omboeken naar een andere vlucht of 3. de reis annuleren. Op donderdag 2/10 voor de eerste keer een aanvraag ingediend om voorstellen tot andere vluchten te krijgen. Geen bevestigingsmail of niets hiervan gehad, dus dan op vrijdag 3/10 nogmaals die aanvraag ingediend aangezien we dachten dat het niet gelukt was. Geen reactie/bevestiging van deze aanvraag.. Op zondag dan beslist dat we de reis in zijn geheel gingen annuleren en dat we de optie met voucher wilden (waarde voucher zou 1513,53 moeten geweest zijn) zie printscreen van bewijs op de website. De website gaf telkens foutmelding als we dit probeerden te kiezen dus dan maar een chat met een medewerker opgestart. ( + zie transcript van de chat, hierin werd 2x gezegd dat we voucher willen) de dame zei dat alles geregeld was en dat het in orde was. Toen kreeg ik bevestiging per mail enkele minuten na afsluiten van de chat dat het cash bedrag van 1163,94 terugbetaald zal worden (wat ook al niet klopte want ook in de printscreen stond dat als je voor de cash optie kiest het bedrag 1231,94 euro zou moeten zijn); hiermee verliezen we maar liefst 212 euro van het bedrag die we bij originele boeking (1375,94-1163,94). Hiermee ging ik niet akkoord dus ook weer meteen de chat opgestart, de chat medewerkers waren niet behulpzaam en erkenden de menselijke fout van collega medewerker niet. Diezelfde dag op 5/10 dan een eerste mail naar de klantendienst gestuurd. Na ontvangst van een automatische mail (die niet klopte) heb ik opnieuw een mail naar de klantendienst gestuurd op 6/10. Om te melden dat dit 1) niet onze fout is dat de vlucht verzet is en 2) dat het helemaal niet correct is dat ze dit cash teruggeven en al zeker niet dat het niet het volledige bedrag is. - zie beide mails in bijlage- Vandaag 7/10 werd ik gebeld (in het Engels) door een medewerker, zij zei me dat ze nog de prijs van de gekozen zitplekken kon terugbetalen (zie ook bevestigende mail die ik hiervan ontving na het telefonisch contact). Hiermee zitten we aan een bedrag van 1163,94 euro + 68 euro = 1231,94 euro. Hiermee verliezen we nog steeds 144!!!!! euro. Ik heb gevraagd eventueel dit restbedrag dan in vouchervorm te geven, maar hier hebben ze geen oren naar. Concreet wil ik van Lastminute ofwel 144 euro teruggestort krijgen op de rekening ofwel die 144 euro in vouchervorm ontvangen. En als ze echt correct willen handelen en hun fout rechtzetten geven ze 281 euro in vouchervorm om tot aan hun oorspronkelijke voucherbedrag van 1513 te komen, zoals ze eigenlijk adverteerden.
lastminute.com reis anullering
Geachte mevrouw/heer, Op [16/09/2025] heb ik bij u een reis/verblijf geboekt met boekingsnummer [3018604918]. Prijs : 1.367,19 € Op[26/09/2025] heb ik deze reis willen aanpassen, maar dit bleek, ondanks alle mogelijke service packs onmogelijk. Daarom heb ik ook op ¨[26/09/2025] deze boeking moeten annuleren. En heb ik ook meteen een nieuwe boeking [3025713412] gedaan, Prijs :1.340,19 € met de voor mij wel mogelijke datums om te reizen. Op [03/10/2025] kreeg ik bericht van de terugbetaling van de eerst venoemde ( geanuleerde) reis. Een bedrag van 409,56 € Dat is een verschil van 957,63 € Ik kan aannemen dat er eventueel mogelijk administratieve kosten worden aangerekend, des ondanks de reisvezekering packs. Maar 957,63 € vind ik er nu wel tamelijk grandioos over. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bevestiging boeking • Kopie betalingsbewijs • Kopie mededeling wijziging/annulering
False annuleringsverzekering
Beste, In augustus 2025 heb ik tickets gekocht met wijziging + annuleringsverzekering (full flex). Op 13 september 2025 wilde ik mij terug reis wijzigen, spijtig genoeg kon niet. Via chat link van lastminut.com contacteert maar niet gehulpen. Ik vroeg , als ik niet mijn tickets kan wijzigen, waarom verkopen jullie deze verzekering? Geen correcte antwoord. Ik vroeg geld terug van de gekocht verzekering (full flex)kon ook niet. Dus heel onbetrouwbare site met selechte service. Mijn boeking ID : 2993293051 Hopelijk dat u hier iets kan doen zo dat de andere mensen niet gedupeerd worden. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten,
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 9 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
