Terug

Quality Renovatie: degoutante ervaring

Opgelost Openbaar

Quality Renovatie

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Quality Renovatie

13/12/2023

In december 2022 heeft Quality Renovatie onze muren ingespoten met een gel om het opkruipende vocht tegen te houden. Niettegenstaande vele beloftes bij het bezoek van de zaakvoerder Patrick zijn een heel aantal beloftes niet nagekomen:- correcte en eerlijke prijs: bijna 3000 euro voor een paar lopende meter was een belachelijke prijs, maar doordat we snel een oplossing zochten zijn we hier niet kritisch genoeg geweest als client. Prijs per lopende meter lag 5x hoger dan marktprijs merkten we later.- opruimen van de werkplek: beloofd door de zaakvoerder, maar maandenlang bleef het steenpuin op onze oprit liggen, tot als ik het zelf wegbracht - kwaliteit: na een paar maanden begonnen we scheuren in de dichtingen te zien, de zaakvoerder negeerde onze telefoontjes- communicatie: eenmaal nam de zaakvoerder de telefoon op, merkte op dat ik het was, zei oei en legde neer. Dit was het laatste telefonische contact.- vochtgehalte: na bijna een jaar zien we amper een daling in de vochtgehaltes, de kwaliteit van de uitgevoerde werken is dus te betwijfelen. De zaakvoerder negeert onze herhaalde vragen om uitleg.Dit heeft tot gevolg dat de muren in kwestie nog steeds vochtig zijn en opnieuw ingespoten moeten worden. Althans dat kunnen we niet met de zaakvoerder bespreken, want hij reageert op geen telefoons of mails.Wij willen dan ook de kosten recupereren en een bekwame vakman aanschrijven voor deze werken.

Berichten (4)

Quality Renovatie

Naar: J. B.

14/12/2023

Beste, wij hebben deze email eens grondig doorgenomen en deze ook naar onzeadvocaat doorgestuurd want wij zijn 3 jaar bezig met onze firma en dit isde eerste klacht dat wij krijgen van een klant waar wij totaal niet metakkoord gaan.De werken zijn uitgevoerd aan een muur in een hoek van de woning waar ermassale vochtproblemen aanwezig waren = doorslaand vocht vanuit debuitenkant en een Lekke regenpijp waar er momenteel niet van gesprokenwordt in zijn email en enkel naar ons wordt gewezen met zijn vinger omtrentonze uitgevoerde werken.Wat wij ons ook afvragen want op het moment van onze werken waar ze aan debuitenkant gevelwerken aan het uitvoeren in het putje van de winter =isolatie plaatsen + crepi waar wij ook onze vragen bij stellen bij dedegelijkheid en dit voor transport van vocht naar binnen toe.Onze vraag is ook naar de klant toe hoe hij het vocht gehalte van de muurkan bepalen als je weet dat er enkel een wettelijke vochtmeting kan en maguitgevoerd worden met de Cm meting dat wij op vraag van onze klanten dooreen wettelijke Expert laten uitvoeren om verdere discussies te vermijden.De klant heeft duidelijk gebruik gemaakt van een vocht meter met 2 metalennaaldjes die ook op zouten of dergelijke gaan reageren zonder een exactewettelijke meting en resultaat.Ook als er aan de buitenkant werd gewerkt lag het puin en stenen en massa'svuil rond de woning en stond er een big bag waar wij wat van onze pleisterhebben in gelegd en op de rest van het puin aan de woning !!Ik zie niet in waar er hier een discussie kan over zijn want wij kuisen opmeerdere werken het ander vuil op van een andere firma.Ook moet ik eens antwoorden op zijn bericht dat wij 4 keer duurder zoudenzijn dan de andere firma s dar hij heeft laten komen en onze vraag is danook waarom de klant dan met ons heeft gewerkt en niet met een veelgoedkopere firma.Iedereen weet die in het vocht werkt en de nodige instanties w.t.c.benz....dat het afhankelijk van de dikte van de muur en het vochtgehalte hettot 15 maanden kan duren dat de muur volledig is uitgedroogd.Onze werken zijn conform de beschrijvingen van het w.t c.b uitgevoerd enonze raadsman zal ten allen tijde naar de klant reageren en wij gaan ookberoep doen op het w.t.c.b waar wij als geregistreerd aannemer zijn opaangesloten.Wij gaan totaal niet akkoord met het schrijven van de klant en wij gaan ookonze imago en bedrijf schade ten laste laten leggen door onze advocaat naarde desbetreffende klant .Alvast van harte bedankt en met vriendelijke groeten.Patrick WastynZaakvoerderQuality Renovatie BvMagazijn en BureelGrote Steenweg 38 unit 14 9870 ZulteBE077 653 23120476 059 342wastynpatrick6@gmail.comWebsite:www.qualityrenovatie.beFacebook via Quality RenovatieBeste Klant wij zijn in verplicht BOUWVERLOF Vanaf 23 December 2023 tot enmet 7 Januari 2024.Prettige Feesagen gewenst.Op wo 13 dec. 2023 22:30 schreef

Quality Renovatie

Naar: J. B.

14/12/2023

Beste, we hebben vandaag nog eens jou dossier doorlopen en wat betreft hetbedrag van 3000Eur is dit na overleg met collega's vochtbedrijven enleveranciers van producten meet dan een correcte prijs, want wij hebben nogvoor onze werken te kunnen starten nog houten materiaal van dedesbetreffende muur moeten verwijderen omdat de schrijnwerker deze nog nietvolledig had verwijderd, en in onze contracten staat duidelijk vermeld =vrijmaken van de werkzone !!Ook hebben wij voor het bedrag van 3000Eur de pleister van op de grond totaan het plafond verwijderd aan 2 muren in een bewoonde ruimte met zelfs eenslaapruimte = matras in de living en alle andere materialen die ervoorzorgden dat de werken niet gemakkelijk uit te voeren waren + wij hebben dedesbetreffende muren hebben wij ook gea¯njecteerd tegen opstijgend vocht +behandeld met een product tegen de massale aanwezige zouten en schimmelsdie ook aanwezig waren in de oude pleister waar wij ook de nodige foto'svan hebben die momenteel ik het bezit zijn van onze raadsman die verder uwdossier zal behartigen.Ook hebben wij voor het bedrag van 3000Eur meer dan 600kg Putzuma cementeermortel geplaatst en waren wij 2 dagen aanwezig met 2 mensen en iedereenweet dat een arbeider per dag met een verplichte BA verzekering en nog eenSpeciale verzekering meer dan 500Eur per dag kosten.Als je alles gaat gaan uitrekenen met alle gebruikte producten en werkenzijn wij zeker geen groot verdieners aan het betaald bedrag van 3000Eur dieook niet betaald werd volgens onze betaaldatum die vermeld stond op defactuur + onze verkoop voorwaarden + de klant heeft ook geen voorschotmoeten betalen voor de start van de werken die ook een mooi gebaar is vanonze firma want wij moeten ook onze producten aankopen + al onzeleveranciers worden binnen de 48u betaald.Ook hebben wij gratis een muur waar onze firma niks met te maken had enwaar de tv staat met alle soorten van kabels en een internet bakjeenz...bijkomend proberen te injecteren want deze was al eens behandeldgeweest door een firma met de nodige gebreken en de pleister was nietverwijderd en ook was deze aangetast door massale zouten en schimmels waarwij ook de nodige foto's in ons bezit hebben en waar onze firma niks met temaken heeft en die zal kunnen vast gesteld worden door een bouwexpert vanhet w.t.c.b waar wij als een erkende aannemer beroep kunnen op doen.Ook heeft vandaag een arbeider van mij eens langs de woning gereden en waser nog altijd puin aanwezig tegen de muur aan de zijgevel die door onslangs de binnenzijde is behandeld en die er ook voor zorgt dat er transportvan water kan zijn naar binnen toe.Ook schrijf je in jou opmerkingen tegenover onze firma dat je telefonischcontact hebt gehad en dat wij het woord oei oei hebben gebruikt dat wijnooit zouden gebruiken en u van een duidelijk antwoord gaan voorzien enzeker geen oei oei die enkel door verkopers wordt gebruikt .Ook moeten wij nog eens duidelijk vermelden in ons schrijven en ook naoverleg met onze raadsman deze namiddag dat er duidelijk vermeld staat inonze verkoop en betaling voorwaarden dat bij een klacht na 24 u de klanteen aangetekend schrijven kan richten met zijn klachten die door u nooit isgebeurd!! En nu zou u onze firma in indiscreet brengen na 11 maanden diewij nooit zullen tolereren want wij en nog meerdere mensen zijn ervanovertuigd dat onze werken correct en in eer en geweten zijn uitgevoerdvolgens het w.t.c.b procédé.Met vriendelijke groeten.Quality Renovatie bvAlvast van harte bedankt en met vriendelijke groeten.Patrick WastynZaakvoerderQuality Renovatie BvMagazijn en BureelGrote Steenweg 38 unit 14 9870 ZulteBE077 653 23120476 059 342wastynpatrick6@gmail.comWebsite:www.qualityrenovatie.beFacebook via Quality RenovatieBeste Klant wij zijn in verplicht BOUWVERLOF Vanaf 23 December 2023 tot enmet 7 Januari 2024.Prettige Feesagen gewenst.Op wo 13 dec. 2023 22:30 schreef

J. B.

Naar: Quality Renovatie

08/01/2024

Beste, bedankt voor het snelle schrijven. Dit had ik niet verwacht. Ik probeer te reageren op de verschillende punten die u aanhaalt:- in de hoek van de woning was er inderdaad heel wat vocht aanwezig, net daarom contacteerde ik u- de crepiwerken werden uitgevoerd rondom de woning, waardoor een plaatselijk vochtprobleem hier niet door veroorzaakt kon worden. Bovendien lagen deze werken stil ten tijde van uw uitvoering. Het staat u vrij uzelf vragen te stellen, doch zonder antwoord of concrete aanwijzing van het mogelijke probleem kan ik hierop niet ingaan.- Ik heb u meerdere malen proberen contacteren om een meting uit te voeren, doch als u alle contact mijdt, kan ik enkel metingen uitvoeren volgens eigen verantwoordelijkheid. Ik aanvaard dit argument dan ook niet.- Ivm de opmerking rond afval u bevestigde zelf, bij een eerste plaatsbezoek, dat u verantwoordelijk was om alles op te ruimen, doch bevestigt hier dat u dat niet hebt gedaan: een duidelijke contradictie. De hoop puin die er volgens u reeds was, is geen excuus om deze zelf te vergroten. Wat u doet op andere werven heeft geen enkele betrekking op mij.- Ivm de hogere verkoopsprijs kan ik enkel zeggen dat ik de heer Wastyn op zijn woord geloofde dat hij een eerlijke man is en goed werk levert. Verschillende concullega's zijn nadien langsgekomen om een nieuw prijsbestek op te maken en konden telkens bevestigen dat de prijs opgegeven door Wastyn absurd is. Door de urgentie op het moment van uitvoering vd werken door Wastyn, vertrouwden wij enkel op zijn woord.- Ivm navragen prijs bij collega's verwijs ik naar bovenstaande punt: kan u vermelden bij wie u deze feedback bekomen heeft en hoe u dit kon doen in 1 dag, terwijl ik reeds een klein jaar probeer een antwoord van u te bekomen?- De ruimte was vrijgemaakt voor uw werken, tijdens de interventie heeft u noch een collega hiertegen bezwaar gemaakt.- Er werd geen voorschot betaald aangezien uitvoering vd werken reeds gepland stond de week na uw bezoek, dit op uw voorstel. U vergeet te vermelden dat u reeds een factuur voor het volledige bedrag uitstuurde na injecteren van 1 muur, terwijl in de offerte 2 muren vermeld staan. Uw factuur was dus uitgestuurd voor voltooiing van de werken! Ik heb deze echter betaald, vertrouwend in uw vakmanschap. Later hebt u een werkman gestuurd om ook de 2e muur te behandelen.- ik nodig u uit beroep te doen op het wtcb teneinde een correct oordeel te kunnen vellen.- Ivm de muur waar de tv staat, begrijp ik uw opmerking niet. De tv staat tegen een binnenmuur, waar u niet gewerkt heeft. U hebt al zeker geen muren geïnjecteerd die niet in de offerte stonden.- De verbouwingswerken zijn reeds afgelopen en naast de muur waar u gewerkt heeft sluit een poort de doorgang en het zicht af. Uw arbeider kon dit dus onmogelijk verifiëren. Kan u deze opmerking verder verklaren?- De reden dat ik geen aangetekend schrijven verstuurde is omdat ik de zaak niet wou escaleren en op een volwassen manier uitleg wil bekomen, indien u dit wenst kan ik u dit alsnog versturen.Met vriendelijke groetenJelle Boeur

Quality Renovatie

Naar: J. B.

15/01/2024

Alvast van harte bedankt en met vriendelijke groeten.Patrick WastynZaakvoerderQuality Renovatie BvMagazijn en BureelGrote Steenweg 38 unit 14 9870 ZulteBE077 653 23120476 059 342wastynpatrick6@gmail.comWebsite: www.qualityrenovatie.beFacebook via Quality RenovatieDienst Communicatie en Uitvoeringen Mevrouw Yentl Wastyn Gsm 0468 244 667       Op do 14 dec 2023 16:50 schreef Patrick Wastyn wastynpatrick6@gmail.com:Beste, we hebben vandaag nog eens jou dossier doorlopen en wat betreft het bedrag van 3000Eur is dit na overleg met collegas vochtbedrijven en leveranciers van producten meet dan een correcte prijs, want wij hebben nog voor onze werken te kunnen starten nog houten materiaal van de desbetreffende muur moeten verwijderen omdat de schrijnwerker deze nog niet volledig had verwijderd, en in onze contracten staat duidelijk vermeld = vrijmaken van de werkzone !!Ook hebben wij voor het bedrag van 3000Eur de pleister van op de grond tot aan het plafond verwijderd aan 2 muren in een bewoonde ruimte met zelfs een slaapruimte = matras in de living en alle andere materialen die ervoor zorgden dat de werken niet gemakkelijk uit te voeren waren + wij hebben de desbetreffende muren hebben wij ook gea¯njecteerd tegen opstijgend vocht + behandeld met een product tegen de massale aanwezige zouten en schimmels die ook aanwezig waren in de oude pleister waar wij ook de nodige fotos van hebben die momenteel ik het bezit zijn van onze raadsman die verder uw dossier zal behartigen.Ook hebben wij voor het bedrag van 3000Eur meer dan 600kg Putzuma cementeer mortel geplaatst en waren wij 2 dagen aanwezig met 2 mensen en iedereen weet dat een arbeider per dag met een verplichte BA verzekering en nog een Speciale verzekering meer dan 500Eur per dag kosten.Als je alles gaat gaan uitrekenen met alle gebruikte producten en werken zijn wij zeker geen groot verdieners aan het betaald bedrag van 3000Eur die ook niet betaald werd volgens onze betaaldatum die vermeld stond op de factuur + onze verkoop voorwaarden + de klant heeft ook geen voorschot moeten betalen voor de start van de werken die ook een mooi gebaar is van onze firma want wij moeten ook onze producten aankopen + al onze leveranciers worden binnen de 48u betaald.Ook hebben wij gratis een muur waar onze firma niks met te maken had en waar de tv staat met alle soorten van kabels en een internet bakje enz...bijkomend proberen te injecteren want deze was al eens behandeld geweest door een firma met de nodige gebreken en de pleister was niet verwijderd en ook was deze aangetast door massale zouten en schimmels waar wij ook de nodige fotos in ons bezit hebben en waar onze firma niks met te maken heeft en die zal kunnen vast gesteld worden door een bouwexpert van het w.t.c.b waar wij als een erkende aannemer beroep kunnen op doen.Ook heeft vandaag een arbeider van mij eens langs de woning gereden en was er nog altijd puin aanwezig tegen de muur aan de zijgevel die door ons langs de binnenzijde is behandeld en die er ook voor zorgt dat er transport van water kan zijn naar binnen toe.Ook schrijf je in jou opmerkingen tegenover onze firma dat je telefonisch contact hebt gehad en dat wij het woord oei oei hebben gebruikt dat wij nooit zouden gebruiken en u van een duidelijk antwoord gaan voorzien en zeker geen oei oei die enkel door verkopers wordt gebruikt .Ook moeten wij nog eens duidelijk vermelden in ons schrijven en ook na overleg met onze raadsman deze namiddag dat er duidelijk vermeld staat in onze verkoop en betaling voorwaarden dat bij een klacht na 24 u de klant een aangetekend schrijven kan richten met zijn klachten die door u nooit is gebeurd!! En nu zou u onze firma in indiscreet brengen na 11 maanden die wij nooit zullen tolereren want wij en nog meerdere mensen zijn ervan overtuigd dat onze werken correct en in eer en geweten zijn uitgevoerd volgens het w.t.c.b procédé.Met vriendelijke groeten.Quality Renovatie bv    Alvast van harte bedankt en met vriendelijke groeten.Patrick WastynZaakvoerderQuality Renovatie BvMagazijn en BureelGrote Steenweg 38 unit 14 9870 ZulteBE077 653 23120476 059 342wastynpatrick6@gmail.comWebsite: www.qualityrenovatie.beFacebook via Quality RenovatieBeste Klant wij zijn in verplicht BOUWVERLOF Vanaf 23 December 2023 tot en met 7 Januari 2024.Prettige Feesagen gewenst.Op wo 13 dec. 2023 22:30 schreef klachtenbox@test-aankoop.be:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform